Muharem Bazdulj  -Vlah u pokušaju

Muharem Bazdulj -Vlah u pokušaju

Muharem Bazdulj, kolumnista Oslobođenje i određenih srbijanskih listova, u svom pokušaju blaćenja Bošnjaka i Huseina ef. Kavazovića, poglavara IZ u Bosni i Hercegovini, namjerno zaobilazi historiju i priču o Vlasima kao narodu koje se vijekovima doseljavao, i bio doseljavan (od strane Osmanlija) u Bosnu i Hercegovinu.

Termin “vlah” ima, naravno, mnoga značenja, ali unutar bosanskomuslimanske zajednice on u kontekstu nipodaštavanja označava svakog nemuslimana” – tvrdi Bazdulj, komentarišući Kavazovićeve izjave u kojima je upotrijebljen i termin ‘vlah’.

Termin ‘vlah’ Bošnjaci-muslimani isključivo koriste kada govore o bosanskim, eventualno srbijanskim, pravoslavcima – ljudima koji su potomci i vlaškog naroda.

Bošnjaci bosanske katolike nikad ne nazivaju vlasima, kao ni Hrvate i druge nemuslimanske narode, na čemu Bazdulj insistira u svom tekstu.

Kolumnista, novinar, prevodilac i književnik Muharem Bazdulj je neko čije tekstove rado objavljuju mediji u Srbiji. U jednom nedavno objavljenom tekstu pod naslovom “Može li Srbin biti musliman”, Bazdulj je pokušavao rastumačiti srpskoj javnosti ‘problematiku’ oko nacionalnog izjašnjavanja bosanskih i sandžačkih muslimana, tj. Bošnjaka – zbog čega se ne izjašnjavaju kao Srbi!?

Rat u Bosni i raspad Jugoslavije, učinili su gotovo nemogućim širu i masovniju identifikaciju južnoslovenskih muslimana sa srpskim nacionalnim osjećanjem, piše u autorskom tekstu Muharem Bazdulj. On navodi da se veliki broj istaknutih umjetnika sa imenima orijentalnog porijekla u SFRJ poput Meše Selimovića i Skendera Kulenovića, izjašnjavao kao Srbi.

Bazdulj navodi primjer Emira Kusturice koji je “prva osoba bosanskomuslimanskog porijekla kojoj je puno pravo da se osjeća Srbinom šira društvena zajednica priznala tek kada je prešao na pravoslavlje”.

Dakle, Bazdulj u ovom slučaju problem (problem za velikosrpsku politiku) vidi u dešavanjima iz devedesetih, kao i činjenici da Srbi ne vole muslimane pa bili oni i Srbi – a ne u činjenici da su Bošnjaci zaseban narod koji vjekovima živi na svojoj grudi u svojoj domovini, koja je ako ne silnija onda barem bila ravnopravna srpskoj državi u srednjem vijeku.

Jasno je da Bazdulj ne želi dublje zalaziti u historiju, on je tumači iz srpske perspektive i mjeri od 20. vijeka – SHS i jugoslovenskog perioda, kada su Bošnjaci bili bez prava na vlastito ime, naziv jezika itd.

I gore navedena kolumna pokazuje Bazduljevo namjerno prešućivanje historijskih činjenica i tumačenje stvari na način koji odgovara neprijateljima Bosne i Bošnjaka. Bazdulj sigurno ima razloge zbog kojih ovako piše. Ima ih i Dževad Galijašević za svoje slično djelovanje (2700 maraka mjesečno). Muharem Bazdulj zna svoje razloge.

(MiruhBosne)

Previous Amel Tuka uoči mitinga u Zenici: Uvijek je poseban osjećaj trčati ovdje
Next PONOSNI NA SVOJE - NAJLJEPŠE ŠTO USK NUDI - PROMOTIVNI SPOT UŽIVAJ NAŠE

You might also like

RIJEČ

KOMŠIĆ ZA “SB”: ‘svi zajedno da više promišljamo i djelujemo u skladu sa onim što su naši nacionalni – državni interesi’

Generalna agenda, odnosno politika popuštanja Dodiku i Čoviću koju zagovaraju domaća Trojka (SDP, NiP, NS) i strana Trojka (Schmidt, Murphy i Sattler) već sada se pokazala promašenom, gotovo katastrofalnom, poručio

RIJEČ

Simboli Srbije – obrnuta ruska zastava, romejski orao, bosanski ljiljan

Tekst ‘Srpski simboli’ autora Damjana Pavlice Državni simboli predstavljaju željene vrednosti. Funkcija im je da obuhvate sve građane. Sadašnji simboli Srbije vezani su prevashodno za crkvu i monarhiju. Nije jedini

RIJEČ

Brammertz: Dokazi kojima raspolažemo dovoljni za dokazivanje genocida i u drugim opštinama u Bosni i Hercegovini

Serge Brammertz, glavni tužilac Međunarodnog rezidualnog mehanizma za krivične sudove, pred Vijećem sigurnosti Ujedinjenih nacija (UN) predstavio je izvještaj kada je riječ o procesuiranju zločina počinjenih na području bivše Jugoslavije