BKC planira u vlastitoj produkciji realizirati veliki projekat pozorišne predstave “Ljetopis o kralju Tvrtku”

BKC planira u vlastitoj produkciji realizirati veliki projekat pozorišne predstave “Ljetopis o kralju Tvrtku”

JU Bosanski kulturni centar KS planira u vlastitoj produkciji realizirati veliki projekat pozorišne predstave “Ljetopis o kralju Tvrtku”.

Predstavu će po istoimenom historijskom romanu Jasmina Imamovića režirati bh reditelj Dino Mustafić, dok dramatizaciju romana radi dramski pisac Željko Hubač.

O razlozima zašto JU BKC KS producira ovaj projekat direktor Jasmin Duraković kaže:

– Naša javna ustanova je jedna od strateških institucija kulture u Sarajevu i želimo sa projektima poput ovoga da budemo aktivni dio tekuće umjetničke produkcije u gradu i BiH. Također, namjera je da naši projekti budu posvećeni afirmaciji kulturnog i historijskog naslijeđa ove zemlje. Pozorišna predstava po romanu o velikom vladaru Kralju Tvrtku je idealna prilika za to.

Roman “Ljetopis o kralju Tvrtku” objavljen je prije nekoliko godina i naišao je na veliki odziv publike u BiH i regiji, kao i vrlo pozitivnu recepciju kod književne javnosti.

O romanu pisac Faruk Šehić je napisao:

Riječ je o romanu koji je ispisan u prvom licu iz ugla ljetopisca i velikog dijaka koji se u knjizi zove Hotjan. Njegova ispovijest je priča o prvom i najvećem bosanskom kralju, o srednjovjekovnoj Bosni s kraja 14. stoljeća… Roman je obilato potkrijepljen historijskim činjenicama, obiljem citata i originalnih listova, povelja i drugih dokumenata koji svjedoče o napretku i snazi tada najveće banovine, a zatim kraljevstva.

Slično je o romanu pisao književnik Mile Stojić:

– Roman Jasmina Imamovića Ljetopis o kralju Tvrtku, tematski zahvaća srednjovjekovnu bosansku povijest, jedan nedovoljno istraženi i u novije vrijeme često mitologizirani diskurs. Ali, Imamović ne piše historijski roman, on stvara roman o povijesti na temelju dostupnih znanstvenih fakata. On, dakle, ne slijedi i ne iznosi, poput historičara, puku rekonstrukciju događaja, već kao pisac ulazi u dramu bosanskog srednjovjekovlja, u vrijeme kad je vladao bosanski kralj Tvrtko Kotromanić. Dramu koja se ponavlja sve do naših dana, a to ponavljanje mogli bismo nazvati paradigmom bosanskog udesa, gdje jedna mala evropska država uvijek iznova biva plijen interesa velikih evropskih sila.

Prema mišljenju beogradskog pisca Filipa Davida, autor, nalazeći snažno uporište u istorijskoj građi uspješno približava jedno vrijeme važno za Bosnu i njenu istoriju, sa očevidnim asocijacijama na vrijeme sadašnje.

“U ovom romanu-hronici pisac objektivno sagledava period stvaranja i uzdizanja Bosne, uspješno prožimajući fikciju i historijska dokumenta. Roman stiže u pravo vrijeme da bolje upoznamo prošlost kako bismo bolje razumjeli sadašnjost, današnju Bosnu, njene korijene i savremene dileme”, napisao je Filip David.

Premijera predstave “Ljetopis o kralju Tvrku” planirana je da se odigra ovoga ljeta u nekom od ambijentalnih prostora iz vremena srednjovjekovne Bosne.

Previous Izetbegović u Zvorniku i Janji: Želimo biti s našim narodom
Next I druge evropske zemlje su prolazile kroz puno napora.. Treba da se dokažemo!

You might also like

SANDŽAK

Mladi pijanista iz Sandžaka na Berkliju: Svirao sam sevdah i reakcije su fenomenalne

Berklee College of Music je najveći koledž savremene muzike na svijetu. Kombinovana institucija sa sjedištem u Bostonu (SAD) i u Valensiji (Španija) poznata je kao Berklee. Bivši studenti Berklija osvojili

KULTURA I UMJETNOST

Nedžad Salković: Za pjesmu ˝Nek mirišu avlije˝ slobodno mogu reći da je među najljepšim hanumama sevdalinke

Pjesma ˝Nek mirišu avlije˝ već godinama upotpunjava porodična okupljanja i bajramska druženja, a prepoznatljive stihove pjevaju i djeca i odrasli. O nastanku pjesme, koja odiše radošću zbog najvažnijeg muslimanskog blagdana,

KULTURA I UMJETNOST

Lagumdžija dobila nagradu za najbolju žensku ulogu na 20. Marakeš međunarodnom film festivalu

Asja Zara Lagumdžija dobila je nagradu za najbolju žensku ulogu na 20. Marakeš međunarodnom film festivalu. Nakon devet dana predstava i debata, žiri kojim je predsjedavala američka glumica i dobitnica Oskara,