Već tri decenije bosanske povijesti određene su etno-religijskim političkim koncepcijama koje stvaraju nesnosnu atmosferu konsocijacijske etnoteritorijalizacije koja se iskazuje kao “život jednih pored drugih”.
Time se poništava bosansko iskustvo zajedničkog življenja koje je suštinski ometalo susjedne velikodržavne projekte da imaju svoje antibosanske instrumente u Bosni. Mračna namjera etnopolitike da poništi pluralno društvo i uspostavi jednu istinu, jednu vjeru, jednog vođu vodi direktno u sumrak fašizma. Glavna oznaka balkanske etnopolitike jeste to da je ona kriminalna i fašisoidna, a to znači da ona po definiciji ruši vladavinu prava, kriterije izvrsnosti i moralno ljudsko držanje. Ekspanzionistički agresivni nacionalizam iz Srbije i Hrvatske samo preko etnopolitike ili “sestrinskih prekograničnih političkih partija” (Z. Delić) može rovariti po Bosni i stalno podmetati priču o “ugroženosti”, “obespravljenosti”, “tamnom vilajetu”, “vođenju brige za svoj narod” i sličnim izumima antibosanskog projekta. Nažalost, veliki broj ljudi u Bosni koji se bavi politikom ne razumije razorno djelovanje etnopolitike na bosansko društvo i njegove vrijednosti. Sasvim je naivno i neodgovorno u multietničkoj zajednici praviti monoetničke ili monoreligijske partije i zloupotrebljavati religijske organizacije. To traje već trideset godina pred našim očima!
Etnopolitika je napravila ruševine širom Bosne, što ratnim djelovanjima što propagandom i medijskim specijalnim ratom. Najveći neprijatelji Bosne i notorni kriminalci proglašavaju kraj “zajedničkog života”; oni više neće da žive “zajedno” s drugima; oni hoće da ono što su vojno okupirali odnesu u “maticu” koja ih smatra dijasporom; oni ne dozvoljavaju da se uz njihovu narodnost dodaje pridjev bosanski; oni svoju “bolest” predstavljaju kao “nacionalni interes”; oni cijele narode prave taocima kriminala i zločina i onda im lijepe kolektivnu odgovornost na čelo. Tako, naprimjer, osumnjičeni ratni zločinci nalaze utočište u Srbiji i time cijeli srbijanski narod koristi kao gardu koja je pretvorena u taoce koji su gotovo pa odgovorni za njihove zlodjela. Posebno je tragično kako su etno-religijske elite zaskočile narode, opljačkale ih i vladaju njima preko straha od DRUGOGA koji je dehumaniziran i pretvoren u ništa koje treba uništiti.
To je polazna osnova za suprotstavljanje specijalnom ratu protiv Bosne koji je u toku!
Logičan odgovor na pobješnjeli antibosanski sklop jeste čvrsta intelektualna i politička odlučnost koja bi uspostavila prepoznatljiv sveobuhvatan BOSANSKI BLOK i BOSANSKI VIDIK. To je narasla potreba da intelektualna akademska zajednica bosanskog društva iskaže jasan STAV ili VIZIJU budućnosti razvoja države Bosne i Hercegovine te se poveže s operativnom politikom u gradnji naprednog društva i razvijene države. Polazni princip ili neupitna paradigma je, dakle, DRŽAVA Bosna i Hercegovina i njezin državljanski identitet koji je potiskivan i čak negiran u određenim političkim modelima i ideologijama. U ovome kontekstu podrazumijeva se sinhronizirana akcija unutarnjih i vanjskih faktora bosanskog bića koji ciljano vode odbranu svega što predstavlja državni okvir Bosne. Time se na novi način mora kontekstualizirati diplomatska djelatnost širom svijeta i unutarnja vladavina legalističkih procedura.
Potpuno je, dakle, jasno da konfliktna etnopolitika mora biti supstituirana liberalno-demokratskom i sekularno-društvenom politikom koja preferira civilno društvo i slobodnog građanina. Blokada države i njezinih institucija predstavlja eklatantan primjer terora i specijalnog rata protiv građana Bosne i Hercegovine. Blokada države 1990-ih i odlazak pobunjeničke skupine na Pale odveo je u pripremljen rat. Današnja blokada države je pokušaj da se država “uguši” ili “zadavi” nerealnim zahtjevima “nove” pobunjeničke skupine koja nastavlja stari posao destrukcije Bosne. A to u stvarnosti znači nove ljudske katastrofe u režiji nacionalističkih oligarhija i kriminalnih grupa koje koriste vlastite narode kao sredstva pljačke i bogaćenja. Očuvanje funkcije državnih institucija je preduslov mira, a to znači vladavinu prava i poštivanje zakona. Napad na državne institucije se brani svim raspoloživim instrumentima sistema.
BOSANSTVO je osnovno vezivno tkivo zajedničkog života na prostoru Bosne i Hercegovine. Potrošene su decenije, nažalost, da se državljani Bosne i Hercegovine otkinu od svoje države i domovine i da im se nametnu sporni i obmanjujući sadržaji o njihovom identitetu. U tome je pozadinska ideja bila destruktivna kako bi se razvila svijest da Bosna nije država ili da nema svoje državljane, stanovništvo i narod! Bosanski Srbi i bosanski Hrvati su svedeni na “dijasporu” susjednih zemalja, instrumentalizirani i debosnizirani su, njihova matična domovina Bosna im je “ogađena”. Bošnjacima je “preporučeno” da bježe u Tursku. I tako gotovo cijelo 20. stoljeće, sve do danas. Svima je bosansko izvorište zamućeno.
Naspram poneričke etnopolitičke matrice djelovanja BOSANSKI BLOK u svome političkom konceptu misli sve građane Bosne i Hercegovine kao osnovnu političku jedinicu i ravnopravne državljane. Njegov je okvir država Bosna i Hercegovina, a ne pojedina narodna ili religijska grupa. BOSANSKI VIDIK predstavlja jasan otklon od modela etnopolitike, odnosno iskazuje zahtjev da se Bosna posmatra kao cjelovita suverena država koju etnopolitika pokušava svesti na “plemenske teritorije” i tako razoriti njezinu državnu moć. U tome se ogleda nužnost političkog okreta i promjene trenutne nametnute paradigme koja je suštinski antibosanska i destruktivna za život bosanskog čovjeka.
To je polazna osnova za suprotstavljanje specijalnom ratu protiv Bosne koji je u toku!
Prof. Senadin Lavić
Izvor: Vijesti.ba