Travničanka pravi moderne fesove i čuva višestoljetnu tradiciju

Travničanka pravi moderne fesove i čuva višestoljetnu tradiciju

Historičarka i modna dizajnerica Esma Imširpašić iz Travnika u slobodno vrijeme radi u vlastitoj radionici i u novom ruhu proizvodi fesove koji se kao tradicionalni odjevni predmeti danas mogu vidjeti samo kod folklornih ansambala. 

Masovna upotreba fesa na ovim prostorima datira od početka 18. stoljeća i uglavnom su ga nosili muškarci, ali u različitim formama su ga koristile i žene.

Na tragu očuvanja višestoljetne tradicije, Imširpašić kreira moderne verzije ženskog fesa i već je vlasnica sopstvenog brenda “Feslook“.

Za razliku od tradicionalnih verzija crvenog platnenog fesa, vrijedne ruke Travničanke Imšipašić danas prave nešto bogatije forme sa različitim modnim detaljima.

Profesorica historije na travničkoj Elči Ibrahim-pašine medresi Imširpašić slobodno vrijeme provodi u vlastitoj radionici kako bi podmirila narudžbe za moderne fesove koje stižu iz svih dijelova zemlje i šire.

Imširpašić je u razgovoru za Anadolu Agency (AA) istakla da ne koristi mašine, već isključivo ručno pravi moderne fesove, a da joj je za jedan fes potrebno i do osam sada rada. Ponajviše muke joj predstavlja nabavka adekvatnih i kvalitetnih materijala.

Ističući kako kao historičarka vjeruje da je važno čuvati tradicionalne predmete, Imširpašić je kazala da su žene u Bosni i Hercegovini kroz historiju uvijek nosile neki odjevni predmet na glavi.

Kazala je da je fes i u prošlosti slovio za gradsku nošnju Bošnjakinja, a da su i njeni moderni fesovi dobili mnoštvo pozitivnih komentara u tom kontekstu.

“Na ovaj način smo prekinuli praksu da fes nose samo učesnici narodnih igara i vratili ga na ulice. Uvjerena sam da je fes nešto što će nositi majke i u miraz ostavljati svojim kćerkama. Fes nema rok trajanja“, kazala je Imširpašić.

Fotoreporter: AA/Mustafa Ozturk

Naglasivši da je jedina osoba koja trenutno pravi fesove u Bosni i Hercegovini i da na tržištu nudi jedinstven proizvod, Imširpašić je kazala da vodi računa o očuvanju tradicionalnog identiteta fesa, ali da ga i obogaćuje i modificira ovisno o potražnji kupaca.

“Cilj mi je da mladim generacijama pobudim interes za tradiciju i da im ojačam svijest o potrebi čuvanju te tradicije na način da se lijepe stvari ponovo oživljavaju u praksi“, kazala je Imširpašić.

Previous Baton - veliki vojskovođa iz doline rijeke Bosne
Next Ibišević i Lulić u 2017. zaključili reprezentativnu karijeru

You might also like

HISTORIJA

NEKE NAPOMENE O BOSANSKOM JEZIKU

  Za one koji uporno negiraju postojanje bosanskog jeziku treba da znaju da postoji ogromna arhivska građa kako u našim tako i stranim arhivima koja od ranog srednjeg vijeka spominje

NASLIJEĐE

Crkva svete Marije ili džamija sultana Sulejmana II u Jajcu

Crkva svete Marije ili džamija sultana Sulejmana II nalazi se unutar historijske jezgre Jajca, a važi za objekat koji predstavlja simbol suživota više religija i vjeroispovijesti na ovim prostorima. Prema

BIZNIS

Dobar urod u prošloj godini: Značajno povećanje proizvodnje žitarica, povrća…

Ukupna proizvodnja pšenice u Bosni i Hercegovini u prošloj godini veća je za 25,3 posto u odnosu na 2014. godinu. Prema  podacima Agencije za statistiku Bosne i Hercegovine,  također, proizvodnja ječma veća je za