Učesnici ”Marša mira“ bajram-namaz klanjali u Liplju

Učesnici ”Marša mira“ bajram-namaz klanjali u Liplju

Brojni učesnici ”Marša mira“, koji su u petak ujutru iz Nezuka, kod Sapne krenuli prema Potočarima, u Bosni i Hercegovini, jutros su klanjali bajram-namaz u kampu u Liplju, javlja AA.

Vjernike u kampu jutros je dočekala kiša, ali ni to ih nije spriječilo da obave molitvu, iako su mnogi od njih bili na otvorenom.

“Marš mira“ Nezuk – Potočari, pješački je pohod u znak sjećanja na žrtve genocida nad Bošnjacima u Srebrenici i njenoj okolini, a učesnici se kreću trasom kojom su Srebreničani u ljeto 1995. godine pokušavali doći do slobodne teritorije – Tuzle ili Kladnja.

Muftija tuzlanski Vahid ef. Fazlović tokom bajramske hutbe kazao je kako su vjernici jutros zatečeni na posebnom mjestu i u posebnom halu.

”Jutrošnji bajramski džemat smo uspostavili u Liplju, u blizini šeher Zvornika, u malom mjestu čiji su stanovnici proteklih decenija bili svjedoci velikih događaja. Vaša plemenita povorka mira koja se zaputila prema Potočarima i Srebrenici se zaustavila na ovom mjestu kako bismo dragocjene bajramske trenutke proveli u zajedničkom ibadetu koji nam je propisan”, kazao je Fazlović.

Dodao je kako su osjećaji jutros pomiješani, radosni su zbog bajramskog blagdana, ali i sjetni sudjelujući u utiranju puta istini o genocidu, prije 27 godina počinjenom nad bošnjačkim narodom.

Naglasio je kako je čast biti danas s učesnicima “Marša mira“.

”’Marš mira’ je dugo, uz dženazu šehidima i komemoraciju, posebno važno svjedočenje u obilježavanju godišnjice genocida”, rekao je Fazlović.

Dodao je i kako učesnici ”Marša mira“ šalju jasnu poruku.

”Svako za svoja zlodjela mora odgovarati i svaki zločin se mora nazvati pravim imenom. Ovaj vaš trodnevni trud i žrtva je neupitan putokaz prema dobru, istini i pravdi”, poručio je Fazlović.

Zahvalio je što na ovaj način svake godine pružaju podršku i utjehu majkama Srebrenice i svim porodicama stradalih u genocidu i drugim zločinima u Bosni i Hercegovini.

Pročitao je i poruku reis-l-uleme IZ u BiH Huseina ef. Kavazovića u kojoj je navedeno i kako sjećanja na genocid u Srebrenici i zločine u Prijedoru ne blijede.

Fazlović se prisjetio i stanovnika Liplja i susjednih mjesta te njihove borbu kako bi ostvarili osnovna ljudska prava kada je u pitanju maternji jezik.

Nakon bajram-namaza, učesnici “Marša mira” će nastaviti put do Kamenice, poznate kao “Dolina masovnih grobnica”, nakon 35 kilometara puta trebali bi stići do sela Mravinjci. Dalje nastavljaju do Kameničkog brda, mjesta na kojem se desila zloglasna “Bukva”, gdje je ubijeno najmanje 1.000 Srebreničana. Potom dalje idu preko Buljima i put završavaju u Memorijalnom centru Potočari, 10. jula.

Ova memorijalna manifestacija koja se održava u julu svake godine, ima za cilj i izgradnju, unapređenje i njegovanje kulture sjećanja na genocid nad Bošnjacima u Srebrenici te onemogućavanje negiranja, poricanja i relativiziranja zločina genocida.

Centralna bajramska svečanost Rijaseta Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini povodom Kurban-bajrama održana je u Gazi Husrev-begovoj džamiji u Sarajevu, gdje je bajramsku hutbu kazivao reisu-l-ulema Husein-ef. Kavazović.

Izvor: Agencije

Previous Sandžak: Obilježena 100. godišnjica zločina nad Bošnjacima u Starčeviću
Next Nedžad Salković: Za pjesmu ˝Nek mirišu avlije˝ slobodno mogu reći da je među najljepšim hanumama sevdalinke

You might also like

DUHOVNOST

Bajram-namaz klanjan širom Muftijstva goraždanskog, u 63 džemata

 Bajram-namaz jutros je klanjan širom Muftijstva goraždanskog, gdje se klanjalo u 63 džemata, javlja Fena. Centralna bajramska svečanost održana je u džamiji u Žlijebu na području Medžlisa Islamske zajednice Višegrad,

DUHOVNOST

Ef. Čajlaković: Važno je spominjanje Allaha dž.š., to smiruje srce

Noć Lejletu-l-kadr prema islamskom učenju, vrednija je od hiljadu mjeseci, jedna je od najvažnijih noći u islamskom kalendaru. Ta noć je u posljednjoj trećini ramazana, najodabranijeg mjeseca. Hafiz Husejn ef.

ŽIVOT

Sejdalija Bećirović: Životna priča devedesetogodišnjeg bosanskog djeda

“Odbiješ pet ili šest godina od 90 i eto koliko sam ramazana postio. Počeo sam s pet ili šest godina postiti i nikad nisam prekidao pa da mi, kobajagi, prešivaju